poniedziałek, 9 maja 2016

Zakwitły jabłonie i nie tyko :-)

 Witajcie!
Olaf często zwraca mi uwagę, że za mało piszę o tym czym się zajmujemy zawodowo...  Cóż, sadownictwo wydaje mi się być mało interesujące dla osób postronnych, ale być może się mylę... Dla mnie, w sadzie, występują dwa okresy naprawdę warte pokazania:
Kwitnienie- jabłonie kwitną przepięknie i w zależności od odmiany kwiaty mogą być śnieżnobiałe, różowe lub prawie czerwone, malutkie lub naprawdę okazałe, a niektóre pięknie pachną. Jedne kwitną wcześniej inne później, a ich widok w pełnym rozkwicie jest oszałamiający!
Drugim spektakularnym momentem w  corocznym życiu sadu jest czas tuż przed zbiorem, kiedy drzewa aż uginają się pod ciężarem dorodnych, kolorowych jabłek.
Czas pomiędzy kwitnieniem i zbiorem owoców jest estetycznie dość nijaki choć równie ważny.

Dziś oprócz kwitnących sadów pokażę również kwitnący ogród,  gdzie również mam sporo kwitnących, ozdobnych odmian jabłoni :-)























28 komentarzy:

  1. Uwielbiam Twój sad i gród o każdej porze roku. Mogłabym w nim zamieszkać :) Piękne zdjęcia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Małe, kwitnące drzewka jabłoni są cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sad wygląda przepiękne, czarujące są kwiaty jabłoni, do tego twój ogród wygląda bosko:-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, jak pięknie u Ciebie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapiałam z zachwytu. Uwielbiam kwitnące sady a taki szpalerowych w moich okolicach nie spotyka się wcale. Cudo. I świetne masz te drewniane podpory na pnącza i w ogóle uroczo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudnie wygląda kwitnący sad.Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam patrzeć na kwitnące jabłonie : )

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne miejsce stworzyliście! Zdjęcie 7 jest urzekające. Zazdroszczę takich widoków!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kwitnące drzewka owocowe to jeden z najpiękniejszych wiosennych widoków:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super zdjęcia....Piękna pora roku....Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  11. Na Mazurach wszystko z opóźnieniem, a już na naszej Finlandii jeszcze później. Kwitnie papierówka, sad za chwilę obsypie się kwiatami.

    Piękny klimat stworzyłaś, ogród bardzo klimatyczny. Uwielbiam do Ciebie zaglądać.
    Ale i się doczekam; tu teraz w pełni rozkwitu mniszek, a że ekologia rządzi, to żółte morze zalewa mazurskie łąki.

    Uściski dla całej RODZINKI :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie! U nas w mojej najzimniejszej części Trójmiasta jabłonie dopiero zaczynają kwitnąć ...

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale kolorowo jest podczas kwitnienia :)
    Możesz opisać jak dbać o drzewka, jak dla mnie post bd interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ to bardzo ciekawy temat. Pisz o sadownictwie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Kwitnące i owocujące sady mają w sobie coś magicznego. Marzy mi sie reportaz o takim miejscu i ludziach, którzy je tworzą. Tylko trzeba by go na dwa "pa" robić. Jedna sesja w czasie kwitnienia, druga w czasie owocowania:-))
    Pozdrawiam serdecznie
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam do Ciebie zaglądać! Czuję się tu swojsko bo to zdecydowanie moje klimaty :) Sady jabłkowe są przepiękne, na naszej Lubelszczyźnie jest ich sporo. Ja również mam sad... niestety orzechowy, który aż tak uroczy nie jest, i nie pachnie :)))
    Pięknie jest u Ciebie!!!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne jabłonki. Większe od moich :)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Bajkowo u Ciebie, czy te ogrodowe jabłonie są kolumnowe, czy tylko je tak przycinasz?

    OdpowiedzUsuń
  19. ależ widoki, przepięknie...sady, ogrody...można się rozmarzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kilka aspektów sadownictwa mnie np. bardzo interesuje. Na przykład instruktaż cięcia jabłoni w różnym wieku dla totalnych amatorów (jak ja). Kiedy i jak (ile zostawić) przerzedzać zawiązki owoców, żeby mieć super jabłka. No i oczywiście jak sobie zaszczepić starą ukochaną jabłonkę na nowej podkładce (i skąd taką podkładkę wziąć przy amatorskiej uprawie) :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiosną aż pachnie od samego patrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Widok takiego sadu na co dzień musi bardzo pozytywnie oddziaływać na psychikę.

    OdpowiedzUsuń
  23. PRECIOSAS FOTOS!!!
    QUE LUGAR TAN HERMOSO.
    SALUDITOS

    OdpowiedzUsuń
  24. UWIELBIAM TWÓJ OGRÓD !!!! Tulipany są mega:) w ogóle wszytko jest super !!! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękny masz blog i lubię tu zaglądać. Dzięki Tobie już drugi sezon mam u siebie murarki :). Chciałam się w związku z nimi poradzić, kiedy najlepiej ścinać trzcinę? Czy można już jesienią czy dopiero zimą jak jest całkiem sucha?

    OdpowiedzUsuń
  26. Nic nie przebije wiosną kwitnących jabłoni...

    OdpowiedzUsuń
  27. Que é e como funciona empreendedorismo do dedo.

    OdpowiedzUsuń
  28. ciekawych rzeczy człowiek się tu może dowiedzieć, będę polecać znajomym tą stronę.

    OdpowiedzUsuń