środa, 11 stycznia 2017

Nowa drewutnia i zimowe kadry


Witajcie!
Jesienią ubiegłego roku wykarczowaliśmy kawałek  starego sadu z myślą by stare niedochodowe odmiany zastąpić nowymi. Dodatkowym efektem takiej sadowniczej modernizacji zawsze jest góra pełnowartościowego opału. Tylko co z nią począć kiedy poprzednia drewutnia pęka w szwach? Po krótkim spacerze po gospodarstwie zapadła decyzja- dostawiamy nową szopę do starej stodoły. Miał to być budynek trwały ale postawiony sposobem gospodarczym.
Na postawienie drewnianej konstrukcji zużyliśmy belki pozostałe po budowie domu i wiaty, oraz resztki desek szalunkowych (nie wiem czy uwierzycie, ale niemalże wszystkie deski z szalunków zostały przez nas do czegoś wykorzystane! Powstało kilka różnych szop i daszków, przy stodole, chłodni i w sadzie, powstał też mój kompostownik i dosłownie kilka najgorszych sztuk poszło na ognisko.


Teren przy stodole na odcinku 12 metrów opada o około 0,5 metra. Aby zniwelować tę różnicę wymurowałam murek z kamienia polnego a wypoziomowany plac pod dachem wybrukowałam kostką betonową z odzysku.
Największym kosztem był zakup blachy na pokrycie dachu.
Ale jestem bardzo zadowolona z efektu. Mam nową wiatę która mieści około 50 m3 drewna.





Układanie drewna zajęło mi nieco ponad tydzień...


***
Kiedy na dworze w ciągu dnia temperatura oscyluje pomiędzy 8 a 18 stopni C na minusie, wyjście z dziećmi na spacer jest problematyczne aczkolwiek nie niemożliwe. 
 Ubieramy dzieci na cebulkę i pilnujemy by były w ciągłym ruchu.A i tak rzadko wytrzymują dłużej niż godzinę :-)
Pięknie jest u nas na wschodzie, ale troszkę zimno 😊
Ale i tak cieszę się na prawdziwą zimę!










 Pozdrawiam zimowo!!!


27 komentarzy:

  1. Świetna drewutnia bardzo mi się podoba :)
    Moc uścisków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też bardzo się podoba - użyteczna i zdobi!

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno było Ci cieplutko przy układaniu,bo jak pokazują zdjęcia ,już był śnieg.Drewutnia super.!
    U Was chyba powietrze czyściutkie, a u nas przez te kilka dni lepiej nie wychodzić na spacery. Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki zapas drewienka to zima Wam nie straszna. Pięknie wyszła drewutnia . Cieszy oko. Spacery wskazane nawet w duży mróz. Ja nawet poniżej 20 szłam do lasu rzucić coś sarnom do spałaszowania.Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładną masz zimę:) A drewutnia niczego sobie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super drewutnia.Piękna zima u Ciebie,u mnie śnieg dopiero wczoraj padał a dziś plucha się zapowiada.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Drewutnia naprawdę super. Aż zazdroszczę śniegu - u mnie spadł niedawno i aż się boję, że niedługo zacznie topnieć.Pozdrawaim

    OdpowiedzUsuń
  8. To prawda, że jest u mniej zimniej, ale z drugiej strony pogoda jest bardziej przewidywalna. Ponadto całkiem inaczej się u nas żyje. Inne tempo, inna mentalność ludzi, inne priorytety... Nie przeprowadziłbym się gdzieś do innego miasta.

    PS. Drewutnia fajniutka, zwłaszcza ta cegiełka.. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie :) Przepiękne zdjęcia. Biała, puszysta zima na wsi to coś co kojarzy mi się z dzieciństwem. Pieknie urządzony ogród! Czekam na kolejne zimowe wpisy :) Pozdrawiam
    ax-dynamics.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładnie ułożone drewno to świetna dekoracja podwórka :P Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zimę macie piękną ja w Zielonej Górze to prawie w tym roku śniegu nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
  12. Klimatyczna drewutnia :) Podoba mi się również bardzo wasza stodoła ceglana (czy to może powinno się nazywać budynkiem gospodarczym w takim przypadku?) :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Napatrzeć się nie mogę, i tak mi tu dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo klimatyczna drewutnia :) Świetnie prezentuje się na tle cegiełki.

    OdpowiedzUsuń
  15. ależ magiczne zimowe krajobrazy :) drewutnia robi wrażenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne zdjęcia!! Zapraszam do mnie deecara.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Czekam niecierpliwie na nowy wiosenny już wpis. Proszę nie trzymaj nas dłużej w oczekiwaniu.:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Drewutnia pierwsza klasa :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Wiosna w pełni ,a u ciebie nadal zima:)czekamy...Pozdrawiam i niesmiał zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Thanks for sharing an useful information we appreciate your valuable information and it usefulness.Sunbridge Software Solutions Pvt. Ltd. Is a Microsoft Dynamics partner practising more than decade has worldwide customer footprints. Microsot Dynamics 365 service provider in India. We offer Microsoft Dynamics AX, CRM and NAV making it your all-in-one Microsoft Dynamics 365 business edition partner Apart from providing the perfect software for your company, we also offer software implementation, support and training. Contact us: Email: info@sunbridgeindia.com, call us: +91(20) 22953290

    OdpowiedzUsuń
  21. Thanks for sharing an useful information we appreciate your valuable information and it usefulness.Sunbridge Software Solutions Pvt. Ltd. Is a Microsoft Dynamics partner practising more than decade has worldwide customer footprints. Microsot Dynamics 365 service provider in India. We offer Microsoft Dynamics AX, CRM and NAV making it your all-in-one Microsoft Dynamics 365 business edition partner Apart from providing the perfect software for your company, we also offer software implementation, support and training. Contact us: Email: info@sunbridgeindia.com, call us: +91(20) 22953290

    OdpowiedzUsuń
  22. Ile drewna do kominka! Tu na pewno trzeba postawić na ogromną drewutnie. u mnie nie ma aż takich potrzeb:) Na razie planuje wymienić drzwiczki w moim kominku. Tu firma https://ignif.com/drzwiczki-kominkowe/ zaproponowała kilka ciekawych opcji.

    OdpowiedzUsuń
  23. W zeszłym roku w końcu wybudowałem swój dom. W tym roku z kolei chciałem zabrać się za organizowanie podwórka. Na początku roku wziąłem pożyczkę online ze strony https://taktofinanse.pl/szybka-pozyczka-pozabankowa-przez-internet-na-raty i zakupiłem wszystkie materiały i narzędzia. Planuję postawić szopę, drewutnię i wiatę garażową, ale zobaczymy czy starczy na wszystko materiałów

    OdpowiedzUsuń